Dé website voor vrouwen in (vroeg) herstel van een verslaving.

Stick with the Winners

Taboeloze blogartikelen

Een taboe is iets dat wordt beschouwd als ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken. Zélfs in 2020 heersen er in Nederland taboes over uiteenlopende onderwerpen zoals; psychische problemen, prostitutie, armoede, verslavingen en seksueel misbruik.

In herstel word gestreefd naar eerlijkheid, bereidwilligheid en openheid van geest. Er is dus geen ruimte meer voor geheimen die je van binnen opvreten! In het blog komen echte verhalen met hun donkere kant naar voren, waar nu het licht op mag gaan schijnen.

Ook zal je artikelen tegenkomen met veel handige tips en trucs om je cleantijd te kunnen verlengen. Hierbij zullen herkenbare situaties geschetst worden met praktisch inzetbare handelingen. Kortom, aan de slag!

Artikelen:

15.04.2020

Levensstijl voor mentale balans

Tijdens deze absurde periode, waarbij ik veel thuis ben, vertel ik jullie over mijn prettige dagritme en levensstijl. Deze routine geeft mij mentale balans, een blij gevoel, rust in mijn hoofd, ruimte om te creëren en manifesteren, en anderen mensen van dienst te kunnen zijn.

Ochtend:
Na een volle nacht van acht uur slaap, sta ik op mijn vrije dagen rond half acht op. Eerst een glas lauw warm water, gevolgd door een glas brandnetelthee om mijn spijsvertering op gang te brengen. Ondertussen ben ik aangekleed en opgemaakt. De gordijnen zijn open. De ramen staan wijd open voor frisse lucht. Twee kopjes koffie later staat de laptop al aan met zorgvuldig gekozen muziek. Ik open mijn telefoon en druk op het icoontje van Instagram. Eerst even mijn verhaal bijwerken om iedereen  een positieve ‘herstelboost’ te geven. De wasmand is vol, dus is het tijd om een wasje in te zetten. Via WhatsApp stuur ik mijn BFF’s een opbeurend gifje om de dag positief te beginnen.

Voeding:
’s Ochtends eet ik niet. Ik voel me super goed bij ‘intermittent fasting’ (onderbroken vasten).
Ik onthoud mezelf ongeveer vijftien uur lang van eten, zonder enige moeite. Ik doe dit niet vanwege gewichtsverlies. Na een periode van vasten kunnen alle voedingsstoffen beter opgenomen worden in het bloed. Op deze manier ga ik mindfull om met voeding, lichaam en geest. Ook blijft op deze manier mijn suikerspiegel in balans en heb ik geen behoefte om te snoepen.
Rond het middaguur eet ik de eerste rijke, warme maaltijd. In het uur na de lunch laat ik mijn spijsvertering met rust. Gedurende de middag drink ik kruiden thee en water met een PH waarde van 7.2. Hoe hoger de PH waarde van het water, hoe beter mijn lichaam wordt gevoed en gereinigd.
Voor mij is een gezond en evenwichtig voedingspatroon heel belangrijk. Wanneer mijn suikerspiegel te veel op en neer gaat (hongergevoel), slaat mijn zenuwstelsel op hol (onrust in mijn hoofd), waardoor ik humeurig word (mentale onbalans).
’s Avonds, rond de klok van zes, eet ik weer een warme maaltijd en vaak als toetje een stukje pure  chocolade met 72% cacao (hoe hoger het cacao percentage, hoe minder suiker). Toch merk ik dat ik expres de hoeveelheid suikerinname beperk. Want suikers kunnen ontstekingen in mijn lichaam aanwakkeren en op die manier de PH waarde van het lichaam verhogen waardoor verzuring ontstaat. Dit kan bijv. leiden tot pijnlijke spieren en gewrichten.
Na de avondmaaltijd eet ik niets meer. Ik drink slecht één kopje thee.

Muziek:
Eerder in het artikel schreef ik over zorgvuldig gekozen muziek. Daarover zal ik nu iets meer vertellen. Via YouTube beluister ik prettige frequenties. Het is onderzocht en bewezen dat bepaalde frequenties watermoleculen kunnen veranderen. Aangezien mensen voor 70% uit water bestaan, ben ik er heilig van overtuigd dat geluidsgolven mijn gezondheid en welbevinden positief  beïnvloeden. Daarom luister ik veel naar muziek frequenties die gezondheid bevorderen, mijn lichaam detoxen en in deze tijd het immuunsysteem versterken. 741 HZ muziek is in mijn huis niet meer weg te denken.

Hobby 1:
Schrijven is mijn grote passie. Door middel van blog- en Instagramartikelen wil ik mensen inspireren en motiveren door te zetten in hun herstel. Herstel is pijnlijk en verwarrend. Mensen leven in isolement. Verbinding is het beste medicijn voor alles! Ik hoop daar behulpzaam bij te zijn.

Hobby 2:
Mensen helpen door middel van fotoreadings is mijn tweede grote passie. Ik word benaderd door mensen die met vragen zitten over uiteenlopende onderwerpen zoals werk, liefde, relaties, energetische blokkades, persoonlijke groei, en nog veel meer. Door een actuele selfie kan ik invoelen in het energieveld van de persoon en op die manier vragen beantwoorden en boodschappen doorgeven. Het consult gaat telefonisch. Het biedt uitkomst voor mensen die vastlopen in processen of die gewoon nieuwsgierig zijn naar hun toekomst.

Nieuwsberichten:
Per definitie kijk ik geen nieuws meer via televisie of krant. In het begin van de Coronacrisis hield ik nauwlettend het journaal op televisie in de gaten. Maar algauw merkte ik dat het onrust bracht. Nu luister ik af en toe het korte nieuwsbericht op de radio om toch up to date te zijn. Al helemaal kijk ik niet naar sterftecijfers. De mentale balans moet in stand gehouden worden, dus ik laat me zo min mogelijk in met negatieve berichten. Ik sluit mijn ogen niet voor wat er gebeurd, maar ik kies gewoon voor positiviteit. De Wet van de Aantrekkingskracht is voor mij een Universele Wet!

Verbinding:
Dagelijks verbind ik me met vrienden, familie, fella’s, fellow’s en collega’s. Soms doe ik een korte ‘check in’ met een chatbericht. Soms een telefoongesprek van een half uur om alle nieuwtjes weer te bespreken. Dit gaat de hele dag door. Eenzaam ben ik dus absoluut niet.
Doordat ik boeken lees, verbind ik mezelf met de hoofdpersonen in het verhaal. Dit vind ik een prettige manier om mijn tijd door te brengen. Lezen op zich bied mij een groot scala aan voordelen. Hierover heb ik in eerdere blogartikelen geschreven.

Avond:
Na het diner kijk ik altijd een film op Netflix. Dit is een standaard avondactiviteit. Na de film ga ik me klaarmaken om naar bed te gaan. Ook dit is een avondritueel. Ik schrijf op wat ik de volgende dag ga ondernemen en wat ik moet regelen. Make up eraf, tanden poetsen en om half tien lig ik in bed naar meditatiemuziek te luisteren. Wanneer ik voel dat mijn ogen dichtvallen, leg ik snel mijn telefoon weg en val ik in een diepe slaap. Ik neem dus een ruime ‘aanloop’ om goed en rustig in slaap te kunnen vallen. Wanneer het wel eens voorkomt dat ik dit niet doe, merk ik de volgende ochtend direct het verschil. Ik voel me minder uitgerust en ik heb intensiever gedroomd. Mijn avondroutine draagt ook zeker bij aan een goede mentale balans.

Wat doe ik als het even tegenzit?:
Ik zeg het gebed om kalmte vaak op. Ik probeer te relativeren. Ik overtuig mezelf ervan dat ook dit gevoel, of deze emotie weer voorbij gaat. Vaak bedenk ik me dat er mensen zijn die het veel erger hebben dan ik. Dit maakt mij dankbaar en nederig. Ik merk, nadat ik mezelf toegesproken heb, dat het gewoon even een tornado in mijn hoofd was die vanzelf weer verdwijnt.

Ik wens iedereen veel sterkte, gezondheid en voorspoed toe.

MCD - 19:49:39 | Een opmerking toevoegen